Współczesne przedsiębiorstwa, aby istnieć na rynku opiewającym w ogromną konkurencję muszą wciąż dynamicznie się rozwijać. Kluczowym warunkiem dla rozwoju jest marketing oraz narzędzia technologiczne. Zarówno z jednym, jak i drugim aspektem związana jest tytułowa elastyczność walutowa. W dzisiejszym artykule zastanowimy się nad walorami elastyczności walutowej we współczesnych przedsiębiorstwach.

Technologia nie oszczędza nikogo

Od kilku lat polskie przedsiębiorstwa coraz śmielej wchodzą do Internetu, czyli narzędzia, który niejako stał się symbolem współczesnej technologii. Prowadzenie biznesu w sieci może być efektywne dla danej marki pod warunkiem, że korzystamy z właściwych instrumentów. Jednym z nich jest marketing, którego motorem napędowym jest niezmiennie od dziesiątek lat – reklama. W zależności od tego jaką rolę spełnia służy pozyskaniu nowych klientów, zachowaniu stałych oraz zbudowaniu świadomości danej marki. Względem tych celów firmy korzystają z aplikacji mobilnych, social mediów, platform lojalnościowych oraz działań związanych z marketingiem szeptanym. W przypadku skutecznych działań marketingowych zwiększa się zasięg danej marki – w pewnym momencie może być on globalny, a wówczas pojawiają się kłopoty związane z walutą. Jak je rozwiązać?

Ekonomiczne dylematy rozwijających się firm

Współczesne formy walutowania dają wiele możliwości, które pozwalają wygenerować dodatkowe oszczędności oraz zredukować czas całej operacji. Przykładem jednej z nich są działania e-kantorów, czyli wirtualnych punktów wymiany walut. Jaką przewagę mają elektroniczne kantory nad tymi stacjonarnymi? Przede wszystkim są to rabaty, okresowe promocje, korzystniejsze kursy oraz możliwość ich zamrażania. W przypadku przedsiębiorstw działających globalnie kluczowym aspektem mogą być trzy rodzaje walut obcych – euro, dolar amerykański oraz funt brytyjski.