Cel zarówno w życiu, jak i w pracy, jest kluczowy do osiągnięcia sukcesów. Wiele osób bagatelizuje jego znaczenie albo uznaje, że ich cel jest oczywisty, na przykład jest to zarabianie więcej albo pięcie się po szczeblach kariery.
W rzeczywistości tylko dokładne określenie celu i spisanie go na papierze albo w komputerze wpływa na jakość twojej pracy oraz wydajność. Wyznaczanie celu pomaga Ci w osiąganiu sukcesu bardziej niż jakiekolwiek inne działanie.
Masz motywację do działania
Cel to motywacja. Wpisanie go na kartce pozwala Ci co chwila powracać do niego i przypominać sobie, dlaczego codziennie wstajesz z łóżka albo idziesz do pracy, której nie lubisz. Celem nie musi być osiągnięcia konkretnego poziomu w pracy, to może być kupienie sobie czegoś fajnego albo zabranie drugiej połówki na drogą randkę. Każdy cel, który pobudza Cię do działania i motywuje, jest wystarczający.
Im bardziej realny on będzie i im bliżej Ciebie będzie się znajdował, tym chętniej będziesz podejmować działania, które są na niego skierowane. W ten sposób szybciej odniesiesz sukces i faktycznie uda Ci się to zrobić.
Określasz, co możesz dla siebie zrobić
Określenie celu to nie tylko powiedzenie sobie, w jakim miejscu chcesz znaleźć się za kilka lat. Kiedy ustalasz, co chcesz osiągnąć, musisz od razu zastanowić się, w jaki sposób najłatwiej będzie Ci do tego dojść. Cele pomagają Ci więc dostrzec, jakie działania musisz podjąć dziś, żeby za kilka lat osiągnąć to, co sobie zamierzałeś. To nie tylko duża dawka motywacji, ale także wiedzy.
Duże cele rozbijasz na mniejsze kroki, żeby łatwiej było Ci widzieć progres i dotrzeć do celu. Nie przejmuj się tym, że dzisiaj nie wiesz, co najlepiej zrobić na początek. Gdyby ta wiedza była ogólnodostępna, każdy już dzisiaj odniósł swój sukces.
Odczuwasz zmianę na lepsze
Wyznaczenie sobie celu, a potem konsekwentne dążenie do spełnienia go, pozwala Ci dostrzec, jak wiele masz w sobie możliwości. Jeśli cel jest dla Ciebie ważne i wiesz jak powoli się do niego przybliżać, będziesz podejmować działania, które ostatecznie się do niego doprowadzą.
Rozbicie go na mniejsze kroki i spełnianie po kolei pomniejszych celów da Ci obraz tego, do czego tak naprawdę jesteś zdolny. To podniesienie sobie samooceny oraz tego, jaką wartość masz w swoich oczach. Im bardziej w siebie wierzysz i im mocniej się cenisz, tym bardziej odczuwa to twoje otoczenie i zaczyna traktować Cię tak samo.
Bez celu również powodzenie biznesu stoi pod wielkim znakiem zapytania