Z ostatniej chwili

Zmiana diety oraz stylu życia - jak to zrobić?

Zwykle jest tak, że wchodzisz na jakiś artykuł, przepis, blog o zdrowym żywieniu, czytasz, chłoniesz. Coraz mocniej wiesz i czujesz, że potrzebujesz zmiany, dlatego zaczynasz wertować, pytać i planować. Niby już wiesz, jak i co powinno być zmodyfikowane, aby żyć zdrowiej, ale… no właśnie pojawia się jakieś „ale”. Pojawia się więc pytanie czy Ty naprawdę chcesz zmienić swoją dietę i styl życia? Poniżej znajdziesz krótki artykuł, dotyczący tego, jak się dowiedzieć czy rzeczywiście chce zmienić swoją dietę oraz styl życia. Przeczytaj go koniecznie!
 

Jakie są początki?
Zacznijmy od tego, że kiedy zaczynamy czuć się źle, kiedy dopadają nas choroby, nadwaga lub otyłość to zwykle zaczynamy interesować się zdrowym odżywianiem i aktywnością fizyczną. Dlatego też zaczynamy coraz więcej czytać, chłonąć wiedzę i (a może przede wszystkim) obrazy. Tylko pytanie - jakie obrazy? Na pewno cudowne, dopracowane, instagramowe, wykreowane, wystylizowane, magicznie pobudzające naszą wyobraźnię. I wtedy widzimy już, jak będziemy wyglądać i czuć się za… no właśnie za jaki czas?
Często zapominamy, że aby do tego doprowadzić trzeba zrobić pierwszy krok, i drugi i trzeci. Oraz jeszcze wiele więcej i przede wszystkim zmienić nawyki, ponieważ nie zmienisz ich od razu. W związku z tym czasem będziesz potrzebować nawet miesiąca – dwóch, aby przyzwyczaić się do tego, że zamiast czwartej kawy wypijasz melisę, a zamiast kupnego batona na drugie śniadanie zjadasz zieloną sałatkę z orzechami.

Czy naprawdę chcesz zmienić swoją dietę?
Przede wszystkim nie uzależniaj swojej decyzji o podjęciu działania od innych osób (np. od drugiej połówki, która odżywia się fatalnie). Poza tym nie mów, że brakuje Ci dobrego blendera, butów do biegania, dostępu do ekologicznych warzyw, ponieważ bez tego wszystkiego i tak dasz radę dokonać pozytywne zmiany. Po prostu nie stosuj zasady wszystko albo nic, bo nie musisz od razu być wirtuozem roślinnej kuchni, odstawić wszystkich źródeł tłuszczu, w 100% zrezygnować ze słodyczy i przebiec maratonu.

 

Zasada małych kroków
Generalnie rzecz ujmując - naprawdę na początek wystarczy, że usuniesz z diety część niezdrowych tłuszczów i kupne słodycze zastąpisz domowymi. Dlatego jeśli masz kiepską kondycję to przebiegnij chociaż z 5-10 minut 2-3 razy w tygodniu. Oczywiście większość osób tłumaczy się tym, że nie może dokonać dużych cięć i zrobić wielkich postępów i mają rację! No naturalne, że nikt nie jest w stanie od razu zmienić diety w 100% i stać się wymiataczem w dowolnej dyscyplinie sportu, jeśli do tej pory jedliśmy co popadnie, a wolny czas spędzaliśmy na kanapie. Dlatego zamiast oczekiwać niemożliwego po prostu rusz cztery litery i zrób mały krok. I co bardzo ważne ustal plan i harmonogram kolejnych kroków.

Autorzy portalu

logo-footer

Na naszej stronie znajdziesz proste przepisy na obiad, zdrowe przekąski oraz wypieki, które z pewnością wyjdą idealnie. Zapraszamy do czytania ;)

Często czytane

Perfekcyjne ciasto drożdżowe - jak je upiec?
Jak zrobić idealną bezę?
Jak uniknąć zakalca?

Świeże newsy branżowe

Przepis na przepysznego kurczaka po meksykańsku!
Przepis na przepysznego, zapiekanego kurczaka w musztardzie!
Przepis na przepyszne paello z kurczakiem!
© Copyright januszbigda. All Rights Reserved.